1. Základní ustanovení
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou vydané v souladu ustanovením § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) a upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím, Davidem Turkem, registrovaným v živnostenském rejstříku s IČ 22559345, se sídlem Krakovská 2804, 39005 Tábor, email: info@aurahodinky.cz, telefon: +420 702 332 506, a jinou fyzickou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístněné na internetové adrese www.aurahodinky.cz (dále jen „internetový obchod“).
Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek. Tyto obchodní podmínky a kupní smlouva se uzavírají v českém jazyce.
2. Informace o zboží a cenách
Informace o zboží, včetně cen a hlavních vlastností, jsou uvedeny u jednotlivých položek v katalogu internetového obchodu. Veškerá prezentace zboží je informativního charakteru a nejedná se o návrh na uzavření smlouvy. Prodávající si vyhrazuje právo neuzavřít kupní smlouvu, zejména v případech nedostupnosti zboží, objednávky většího množství, než je povoleno, nebo v případě zjevné chyby v ceně. Za zjevnou chybu se považuje například situace, kdy cena zboží neodpovídá obvyklé tržní ceně nebo v ní došlo k evidentnímu překlepu. Pokud nebude možné objednávku potvrdit, prodávající kupujícího bezodkladně kontaktuje s návrhem úpravy objednávky. Kupní smlouva je v takovém případě uzavřena až potvrzením nové nabídky kupujícím.
Ceny uvedené v internetovém obchodě jsou konečné, zahrnují daň z přidané hodnoty (DPH) a všechny související poplatky. Ceny platí pouze pro nákup uskutečněný prostřednictvím internetového obchodu a zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazeny. Prodávající je oprávněn požadovat úhradu celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku (nabídka s dodatkem nebo odchylkou) se v takovém případě nepoužije.
V internetovém obchodě jsou rovněž uvedeny informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Případné slevy z kupní ceny nelze bez dohody s prodávajícím vzájemně kombinovat.
3. Uzavření kupní smlouvy
Kupující si při zadávání objednávky volí zboží, jeho množství, způsob platby a doručení. Před odesláním objednávky má možnost zkontrolovat a upravit veškeré zadané údaje. Objednávku odešle kliknutím na tlačítko OBJEDNAT S POVINNOSTÍ PLATBY, čímž potvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné.
Po odeslání objednávky obdrží kupující automatické potvrzení o jejím přijetí na e-mailovou adresu, kterou uvedl při nákupu. Toto potvrzení však ještě nepředstavuje uzavření kupní smlouvy. Kupní smlouva vzniká až ve chvíli, kdy prodávající následně objednávku výslovně přijme a potvrdí její přijetí dalším e-mailem. Návrh kupní smlouvy ve formě objednávky je platný po dobu 15 dnů.
Pokud prodávající nemůže některý z požadavků uvedených v objednávce splnit (např. kvůli nedostupnosti zboží nebo chybě v ceně), zašle kupujícímu pozměněnou nabídku. Tato nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy, který je uzavřen až okamžikem, kdy kupující tuto nabídku potvrdí na kontaktní e-mail prodávajícího.
Objednávka je závazná po jejím přijetí prodávajícím. Kupující ji však může zrušit do chvíle, než mu bude doručeno oznámení o přijetí objednávky. Zrušení lze provést telefonicky nebo e-mailem na kontakty uvedené v těchto obchodních podmínkách.
Pokud dojde ke zjevné technické chybě na straně prodávajícího při uvedení ceny zboží, není prodávající povinen dodat zboží za tuto zjevně chybnou cenu – a to ani tehdy, byla-li objednávka automaticky potvrzena. V takovém případě bude kupující neprodleně informován a obdrží novou nabídku. Kupní smlouva je uzavřena až po výslovném přijetí této nové nabídky ze strany kupujícího.
4. Zákaznický účet
Registrace kupujícího v internetovém obchodě umožňuje zřízení zákaznického účtu, prostřednictvím kterého lze realizovat objednávky zboží. Objednávku zboží je možné učinit i bez provedení registrace.
Při registraci i při objednávání zboží je kupující zavázán poskytovat výhradně správné a pravdivé údaje. V případě jakékoli změny je kupující povinen údaje ve svém uživatelském účtu aktualizovat. Údaje poskytnuté kupujícím považuje prodávající za správné.
Zabezpečení přístupu k zákaznickému účtu je realizováno pomocí uživatelského jména a hesla. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost o údajích nutných pro přístup k účtu. Prodávající neodpovídá za případné zneužití účtu třetími stranami.
Kupující není oprávněn zpřístupnit svůj zákaznický účet třetím osobám. Prodávající si vyhrazuje právo zrušit uživatelský účet, a to především při jeho dlouhodobé neaktivitě nebo při porušení smluvních povinností či těchto obchodních podmínek ze strany kupujícího. Kupující akceptuje, že dostupnost uživatelského účtu nemusí být nepřetržitá, zejména s ohledem na nezbytnou údržbu systémů prodávajícího.
5. Dodací podmínky
Způsob doručení si kupující volí při vytváření objednávky. Prodávající se zavazuje dodat zboží do 21 dnů od potvrzení objednávky, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak. Kupující je povinen převzít zboží osobně nebo zajistit osobu, která je k převzetí zmocněna. Místem dodání je adresa uvedená kupujícím v objednávce, pokud není dohodnuto jinak.
V případě nepřevzetí zásilky bez předchozího odstoupení od smlouvy vzniká prodávajícímu nárok na náhradu vzniklých nákladů (zabalení, doprava, vrácení zásilky). Opakované doručování nebo doručení jiným způsobem na žádost kupujícího je možné, avšak na jeho náklady.
Zásilku je nutné při převzetí pečlivě zkontrolovat, a to včetně jejího obalu. V případě poškození obalu, zboží nebo nekompletnosti zásilky je kupující povinen sepsat s dopravcem škodní zápis. Pokud zásilka jeví známky neoprávněného vniknutí, kupující ji nemusí převzít. Mechanické poškození, které nebylo zjevné při převzetí, musí být nahlášeno nejpozději do 24 hodin od doručení. Oznámení musí být písemné a zasláno na e-mail info@aurahodinky.cz. Kupující musí prokázat, že poškození nebylo zjistitelné při běžné kontrole. Při osobním odběru (např. na výdejním místě Packeta) je kupující povinen zkontrolovat zásilku ihned. Pozdější reklamace neúplnosti nebo poškození nebudou uznány.
Kupující obdrží k zásilce daňový doklad e-mailem, který slouží zároveň jako záruční list. Vlastnické právo přechází na kupujícího až po úplném zaplacení kupní ceny a převzetí zboží. Odpovědnost za škodu přechází na kupujícího okamžikem převzetí nebo v okamžiku, kdy měl zboží převzít.
6. Odstoupení od kupní smlouvy
Pokud nakupujete jako spotřebitel (tj. mimo rámec své podnikatelské činnosti), máte právo odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu. Nabízíme vám prodlouženou lhůtu pro odstoupení v délce 100 dnů.
Tato lhůta začíná běžet ode dne, kdy převezmete zboží, nebo kdy převezmete poslední část dodávky, pokud objednáváte více druhů zboží nebo zboží je dodávané po částech.
Pro dodržení 100denní lhůty stačí, když nám v jejím průběhu odešlete oznámení o odstoupení. Odstoupit můžete jakýmkoli prokazatelným způsobem, například zasláním e-mailu na naši kontaktní e-mailovou adresu, zasláním dopisu na naši doručovací adresu (uvedenou v těchto podmínkách). Přijetí vašeho oznámení o odstoupení vám bez zbytečného odkladu potvrdíme.
Pokud od smlouvy odstoupíte, jste povinni nám zboží vrátit bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů od odeslání oznámení o odstoupení.
Náklady spojené s vrácením zboží nesete vy (kupující), a to i v případě, že zboží nelze vrátit běžnou poštovní cestou kvůli jeho povaze. Zboží nám prosím vraťte nepoškozené, čisté, neopotřebené a v původním obalu. Pokud zboží vrátíte poškozené, opotřebené nebo znečištěné, můžeme náš nárok na náhradu této škody jednostranně započíst proti vašemu nároku na vrácení kupní ceny.
Po vašem odstoupení vám bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od doručení vašeho oznámení o odstoupení, vrátíme všechny peněžní prostředky, které jsme od vás přijali, včetně nákladů na dodání zboží k vám. Peníze vám vrátíme stejným způsobem, jakým jste platili, pokud nebudete výslovně souhlasit s jiným způsobem a nevzniknou vám tím další náklady. S vrácením peněz můžeme počkat, dokud od vás neobdržíme vrácené zboží nebo dokud neprokážete, že jste nám zboží odeslali zpět.
Upozorňujeme, že existují případy stanovené zákonem (§ 1837 Občanského zákoníku), kdy od smlouvy odstoupit nelze (např. u zboží upraveného na míru).
Prodávající je oprávněn od smlouvy odstoupit, pokud:
- dojde k vyprodání zásob,
- zboží se stane nedostupným,
- výrobce, dovozce nebo dodavatel přeruší výrobu nebo dovoz zboží,
- existují jiné objektivní důvody, proč není možné zboží dodat (např. důvody na straně třetích osob),
- je zjevné, že jste v objednávce úmyslně uvedli nesprávné informace.
V takovém případě vás budeme neprodleně informovat e-mailem a vrátíme vám všechny přijaté peněžní prostředky (včetně nákladů na dodání) do 14 dnů od oznámení o odstoupení, a to stejným způsobem, jakým jste platili, případně způsobem, který určíte.
Nevyzvednutí zásilky s objednaným zbožím není považováno za odstoupení od smlouvy. Tím, že zboží nepřevezmete, porušujete kupní smlouvu. V takovém případě máme právo požadovat náhradu vzniklé škody (zejména náklady na poštovné a balné).
7. Práva z vadného plnění
Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy, zejména ustanoveními § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména odpovídá za to, že v době převzetí:
- má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, případně takové, které kupující mohl očekávat s ohledem na popis zboží či reklamu,
- je zboží vhodné k účelu, ke kterému se obvykle používá nebo který prodávající uvedl,
- odpovídá zboží jakostí nebo provedením smluvenému vzorku, bylo-li podle něj určeno,
- je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
- a vyhovuje požadavkům právních předpisů.
V případě, že má zakoupené zboží vadu, má kupující právo tuto vadu uplatnit (reklamovat) prostřednictvím e-mailu, písemně nebo pomocí vzorového formuláře dostupného na stránkách internetového obchodu. V rámci reklamace je třeba zvolit požadovaný způsob vyřízení – např. dodání nového zboží bez vady, dodání chybějící části nebo opravu zboží. Tuto volbu nelze následně měnit bez souhlasu prodávajícího. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje den, kdy prodávající obdrží reklamované zboží. Reklamace bude vyřízena v souladu s uplatněným právem.
Upozorňujeme, že životnost baterie v hodinkách na bateriový pohon je přibližně jeden rok (není-li uvedeno jinak). Vybitá baterie po uplynutí této životnosti není důvodem k reklamaci. Záruka se dále nevztahuje na závady způsobené nedodržením pokynů k vodotěsnosti hodinek – zejména pokud byly vystaveny vlhkosti či vodě v rozporu s jejich deklarovanou odolností.
8. Mimosoudní řešení sporů
V případě, že se nepodaří vyřešit spotřebitelský spor z kupní smlouvy přímo s prodávajícím, má spotřebitel právo na jeho mimosoudní řešení.
Subjektem pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů je primárně Česká obchodní inspekce (ČOI), se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869. Podrobné informace a online formulář pro podání návrhu naleznete na webové adrese: adr.coi.cz/cs.
Návrh na zahájení mimosoudního řešení sporu u ČOI nebo jiného pověřeného subjektu lze podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy spotřebitel uplatnil své právo u prodávajícího poprvé.
Pro řešení přeshraničních sporů v rámci EU se můžete obrátit na Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: evropskyspotrebitel.gov.cz. Toto centrum funguje mimo jiné jako kontaktní místo a pomáhá spotřebitelům s přístupem k příslušným subjektům mimosoudního řešení sporů.
Platformu pro řešení sporů on-line (ODR platforma) na adrese ec.europa.eu/consumers/odr/ bylo možné využít pro spory mezi prodávajícím a spotřebitelem z kupních smluv uzavřených online. Upozorňujeme, že EU ODR platforma ukončuje provoz. Po 20. březnu 2025 již nebude možné podávat nové stížnosti a platforma bude definitivně uzavřena 20. července 2025.
Náklady spojené s mimosoudním řešením sporů si strany nesou samy.
Stížnosti spotřebitelů vyřizujeme na naší emailové adrese: info@aurahodinky.cz. Informaci o vyřízení stížnosti zašleme na elektronickou adresu kupujícího.
9. Závěrečná ustanovení
Všechny vztahy mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem České republiky. I když kupní smlouva obsahuje mezinárodní prvek, vztah se řídí českým právem. Tím nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
Veškerá práva k webovým stránkám prodávajícího (obsah, design, grafika, loga atd.) náleží prodávajícímu. Kopírování nebo jiné neoprávněné použití je zakázáno. Prodávající neodpovídá za chyby způsobené zásahy třetích osob do internetového obchodu nebo jeho užitím v rozporu s určením. Kupující nesmí narušovat provoz internetového obchodu ani neoprávněně zasahovat do jeho softwaru či jiných součástí.
Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou archivovány prodávajícím elektronicky a nejsou běžně přístupné. Kupující však vždy obdrží potvrzení objednávky a platné obchodní podmínky e-mailem. Doporučujeme si tyto dokumenty uložit.
Prodávající může obchodní podmínky měnit či doplňovat. Tyto změny se nevztahují na již uzavřené smlouvy, s výjimkou smluv na pravidelné a opakované dodávky zboží, kde budeme o změně informovat e-mailem nejméně 14 dní před účinností. Pokud do 14 dnů od informování o změně takovou smlouvu nevypovíte, nové podmínky se na další dodávku po nabytí účinnosti vztáhnou. Výpovědní doba je 2 měsíce.
Kupující se zavazuje uvádět pravdivé informace v recenzích a nepoškozovat dobré jméno prodávajícího.
Prodávající nenese odpovědnost za škodu způsobenou událostmi, které nelze předvídat (vyšší moc). Pokud stav vyšší moci trvá déle než 10 dnů, obě strany mají právo od smlouvy odstoupit.
Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 30. 4. 2025